Servicemål Birkerød Apotek

Servicemål Birkerød Apotek

Servicemål, efterlevelse samt andre relevante oplysninger til vores kunder

Vores apoteker hedder Jeanette Juul Rasmussen. Virksomhedens CVR-nummeret er 31227305.

Apotekets adresse er Teglporten 27, 3460 Birkerød.

Vi har åbent mandag – fredag fra kl. 9.00 til 17.30, lørdag fra kl. 9.00 til 13.00

På Birkerød Apotek er vi oftest 1 farmaceut, 4 farmakonomer og 1 servicemedarbejder. Derudover er vi uddannelsesapotek for farmakonomelever og farmaceutstuderende.

Certificeret personale udfører sundhedsydelsen ”Tjek på inhalationen". Her kan personer, der anvender inhalationsmedicin til astma/KOL, få tjekket om de anvender medicinen korrekt.

 

 
SERVICEMÅL 

Køventetid 

Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt, men ønsker også forståelse for at god rådgivning kan tage tid.

Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt, men ønsker også forståelse for at god rådgivning kan tage tid.

Vores mål er at have en gennemsnitlig ventetid på under 5 minutter. Vores hensigt er, at ingen kunder venter længere end 10 minutter og at 90 procent af vores kunder bliver ekspederet indenfor 5 minutter.

Apoteket overfører elektronisk data til apoteket.dk, hvor vores kunder kan se aktuelle ventetider.


Ekspeditionstid 

På Birkerød Apotek ekspederer vi recepterne direkte i skranken, når kunden henvender sig.

Rådgivning af kunder i skranken 

Vores kunder inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket, og vi ønsker at kunderne får en tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk behovsafdækning.

Vores ønske er at alle kunder får den rådgivning, de har behov for, for at kunne anvende medicinen korrekt.

I praksis betyder det, at vi tilbyder 50 % af vores skrankekunder dialog.

Skulle der opstå spørgsmål, når man er kommet hjem, kan apoteket træffes telefonisk i hele åbningstiden eller via vores mail birkeroed@apoteket.dk. Kunden kan derudover få online rådgivning på www.apoteket.dk

Se sidste måling på apoteket.dk

Rådgivning til forsendelseskunder 

Vi sender information om fx substitution og skriftligt materiale med varerne i de tilfælde, hvor vi skønner, at det er relevant.

Vi tilbyder vores forsendelseskunder rådgivning i samme grad som kunder i skranken.

Det er muligt at få telefonisk kontakt med apoteket i hele åbningstiden eller via vores mail birkeroed@apoteket.dk.

Forsendelseskunden kan derudover få online rådgivning på www.apoteket.dk


Rådgivning til kunder, der får dosisdispenseret medicin 

Vi inviterer vores dosiskunder til dialog og tilbyder rådgivning i samme grad som vores skranke- og forsendelseskunder. 

Ved den første udlevering af dosisdispenseret medicin giver vi kunden en informationsmappe indeholdende: et velkomstbrev, 2 kopier af dosiskortet, vejledning i åbning af dosisrullerne samt besked om eventuelle substitutioner. Derudover får kunden en opbevaringsæske til dosisrullen.

Det er muligt at få telefonisk kontakt med apoteket i hele åbningstiden eller via vores mail birkeroed@apoteket.dk.

Dosiskunden kan derudover få online rådgivning på apoteket.dk

Se sidste måling på apoteket.dk


Lagerbeholdning 

Vi bestræber os på at have de lægemidler på lager, som kunderne efterspørger.
Derfor modtager vi gerne ønsker på ikke lagerholdte lægemidler.

Skulle det ske at vi ikke har et lægemiddel på lager, sørger vi for at få lægemidlet eller et tilsvarende lægemiddel hjem til den følgende arbejdsdag.

Vores mål er at have minimum 98 % af lægemidlerne på lager ved ekspedition af recepterne.

Se seneste måling på apoteket.dk

Udleveringspraksis 

Vi tilbyder altid vores kunder det billigste lægemiddel, hvis der er valgmuligheder.
Vi respekterer altid kundens personlige præferencer for et bestemt fabrikat eller fx emballagetype.

Se tallene for vores udleveringsparaksis på apoteket.dk

Handicapbetjening 

Apotekets adgangsdør er i gadeplan og har selvåbnende døre. Apoteket har et gulvareal, der tillader kørsel med elektriske kørestole.


Fejl opstået i forbindelse med receptekspedition  


Vi tilstræber, at der ikke sker fejl. Men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at kunne opnå læring til hele personalet samt foretage en mulig kvalitetsforbedring.

Myndighederne accepterer en grænseværdi op til 0,02 % fejl. Vi tilstræber, at vores grænseværdi for fejl er maksimalt 0,01 % i forhold til ordinationer, svarende til højst 1 fejl pr. 10.000 ordinationer

Se tallene på apoteket.dk

Fejl opstået i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosisdispensering samt udleveringen af disse 

Vi tilstræber at der ikke sker fejl i forbindelse med udarbejdelsen og ajourføringen af dosiskort samt udleveringen af disse. Skulle der ske en fejl, vil denne blive behandlet som beskrevet ovenfor. Vores grænseværdi for dosiskort er 1 fejl ud af alle dosisordinationerne. 


Se tallene på apoteket.dk